Kampanjen «Det egentlige nettet» ble lansert på Cyber Monday.

Bilde av arbeid for Det egentlige nettet

Det egentlige nettet


I en tid hvor den fysiske handelen er i omstilling for å tilpasse seg økende netthandel, ønsker Arkaden Shopping i Oslo å minne om fordelene med å handle i fysisk butikk. Med en god dose glimt i øyet har det lille senteret påtatt seg å ta opp kampen mot netthandelen.

Kampanjen DET EGENTLIGE NETTET ble lansert på Cyber Monday, nettbutikkenes svar på «Black Friday». Målet var å skape oppmerksomhet rundt Arkaden ved å minne om at det er handlenettet som er det egentlige nettet, ikke internettet, og at det er mye raskere å handle i butikk enn på nett.

Kampanjen følger opp kommunikasjonskonseptet, som tar utgangspunkt i at Arkaden er en kort innendørs handlegate og et av Oslos minste og mest oversiktlige kjøpesentre. Payoffen er «Oslos raskeste shoppingsenter».

Kampanjen varte i en uke og ble eksponert på adshels, i digitale annonser, på sosiale medier og på senteret. I forkant ble det teaset i sosiale medier, og på selve Cyber Monday 2. desember ble det delt ut 1000 handlenett til kundene.

Kampanjen ble lansert på Cyber Monday.

Kunde: Arkaden Shopping

Prosjekt: Cyber Monday

Kategori: Kjøpesenter

Kampanjen ble teaset i sosiale medier.