Ny grafisk profil


På tross av at «alle» kjenner Gunerius har senteret en litt anonym profil, og ikke alle vet hva det rommer av butikker og tilbud. Den sentrale beliggenheten i Oslo sentrum, mellom Storgata og Stenersgata, gir et stort kundegrunnlag, men mange benytter Gunerius kun som en passasje til og fra jobb. I farta får de heller ikke med seg at det er tre etasjer.
Senterledelsen ønsket å styrke merkevaren Gunerius gjennom å gi senteret en ny profil og å øke fokuset på at det er et stort senter med mange attraktive butikker og tilbud. Etterlatt inntrykk skal være rask og enkel handel med alt du trenger under ett tak.
Med Gunerius´ lange historie var det naturlig å se både bakover og forover i tid når profilen skulle utarbeides. Resultatet ble en «retro-modern look» – et uttrykk og formspråk som både kler Gunerius godt og som passer inn i tiden vi lever i.

Kunde: Gunerius

Kategori: Kjøpesenter

Egne illustrasjoner, inkludert maskoten “Gunnar”, er en del av
den nye profilen.