Tarjei Bø ble engasjert til å gjennomføre øvelsene i lekene. Kampanjemålet var å selge Skeikampen som en attraktiv sommerdestinasjon.
Skeikampenlekene
Amfi Kreativ har laget både merkevareplattform og kommunikasjonskonseptet «Ekte fjelleventyr» for Skeikampen. Dette er en helårsdestinasjon for alle som er glad i utendørsaktiviteter, og oppdraget vårt er å få flere til å oppdage dette flotte fjelleventyret.
Sommeren 2021 lanserte vi Skeikampenlekene. Vi fikk med oss skiskytter Tarjei Bø for å vise frem at Skeikampen ikke bare er en skidestinasjon, men også et attraktivt reisemål i sommerhalvåret.
Vi utviklet en digital kampanje bestående av fire ulike konkurranser, inspirert av TV-konseptet Alle mot 1. Tarjei Bø gjennomførte øvelsene løp, padling, golf og sykkel, med innlagte humoristiske utfordringer for å gjøre det vanskeligere for publikum å gjette tiden han brukte.
Kampanjen gikk over fire uker som både organisk og sponset innhold på Facebook, og premien var hotellweekend på Thon Hotel Skeikampen. Kampanjen ble gjennomført i samarbeid med produksjonsselskapet Flash.