I kampanjen synliggjorde vi hva senteret gjør av miljøvennlige tiltak.

Tenk Grønt


Kjøpesenteret Sandens i Kristiansand ønsket en kampanje med fokus på å synliggjøre hva senteret gjør av miljøvennlige tiltak, samt tips til hva kundene kan bidra med. Kampanjenavnet ble «Tenk grønt».

Butikkene fikk egne tags de kunne bruke på sine miljøvennlige produkter og på hjemmesiden, og det ble laget annonser med grønn vinkling til det lokale magasinet Byliv.

Sandens inngikk et samarbeid med Tangen videregående skole, som laget en utstilling av søppel de samlet i naturen. Blå Kors ble invitert inn på senteret og en stor innsamlingsboks ble plassert sentralt, slik at kunder kunne levere inn brukte klær og sko. Radio Metro hadde sendinger på senteret gjennom kampanjen og intervjuet butikker, folk fra Blå Kors og elever fra Tangen videregående skole.

«Tenk Grønt» skapte stort engasjement og er en kampanje de vil fortsette med.

Kunde: Sandens

Prosjekt: Tenk Grønt

Kategori: Kjøpesenter

Vi laget et eget grønt digitalmagasin.

Se flere elementer her